Mr Whale and gmail part 2



2 minggu after aku confess dekat Mr Whale guna email, something unexpected happens.

since aku guna anonymous email, so aku tak risau pasal identity aku sebab aku expect dia tak akan tahu identiti sebenar aku, tapi aku yakin yang dia dapat cam siapa aku since banyak sangat klu pasal siapa aku yang aku sendiri indirectly mentioned dalam confession email tu.

Masa tu aku terdetik nak check email aku and nak mark all unread email as read, pastu aku ternampak satu notification dari linkedln, noti tu ckp yg ada orang check profile aku. which noti tu keluar dekat email yang aku guna untuk aku confess dkt mr whale. so bila aku check profile aku, orang yang check profile aku adalah mr whale. Dipendekkan cerita, seminggu  after kejadian  confession email tu,,mr whale try cari tahu identiti aku  and dia berjaya . so basically dia tahu identity sebenar aku. dan nak dijadikan cerita. seminggu lepas dia tahu, allah gerakkan aku untuk tahu yang mr whale dah tahu identity aku.huhuuuh :'( 

time aku discover yang mr whale dah tahu identity aku and he still not telling me that he already know buat rasa teruk sangat... but despite that feeling , aku still rase  bersyukur sebab dia pilih untuk tak bagi tahu aku, since  discover  this truth pun dah buat aku rasa teruk apatah lagi kalau dia bagi tahu.

dan time ni, macam2 perasaan aku rasa- marah, malu, down, kecewa like macam-macam la. sampai aku persoalkan kenapa allah gerakkan hati aku discover bende ni.sebab aku rasa aku lebih refer tak tahu yang mr whale tahu aku siapa daripada tahu semua hakikat ni. 

lepas dah tenang , aku cuba reflek balik apa yang terjadi. and aku rasa hikmah allah gerakkan aku  untuk tahu semua benda ni sebab allah nak lindungi aku daripada terus terjerumus dalam maksiat. mungkin ini cara allah nak bagi aku pengajaran, seperti yang kita semua tahu ' mistake and experience is the best teacher'

 so sampai sini jelah cerita  mr whale, aku dan gmail.

Aku doakan mr whale dapat bersama pasangan yang sepadan dengan dia dari segala aspek sama ada agama, darjat , harta dsb. 
__________________________________________________________________________________

kepada mr whale,

thank you for the short  bitter-sweet memory, I believe everything happen for many reason and we all learned from it.

i wish you could read this post , which was written from my own perspective. tapi it just impossible. i'll never tell you about the existence of this blog or will I?




Comments

Popular Posts