Mr Whale and gmail part 1




Jadi  seperti yang aku pernah mentioned dekat previous post tentang Mr whale. here is the story


Malam 4 Jan 2021,

 Semuanya bermula bila aku tiba-tiba rasa nak luahkan perasaan aku  dekat mr whale,acah-acah confess gitu. jadi aku pun tulislah education email dia dkt bahagian receiver  tapi aku tak terpikir pun  nak hantar luahan hati aku tu, disebabkan aku tak plan pon nak hantar email tu so memang tak la aku nak check grammar and so on (time tu aku acah2 feeling jadi lara jean- refer to all boys i've loved before).  Tapi entah macam mana entah mood gila2 aku terus buat aku ubah fikiran and aku end up hantar email tu. So my love confession tu sangatlah barai ye. grammar sangat tunggang terbalik. ermm


So keesokan harinya  (5/1/2021), aku curious nak tahu dia baca ke tak email tu sebab jarang orang baca email dekat education email, and bila aku check email aku, aku dapat notification yang dia balas email tu.  ada 3 email yang dia reply. first email dia respon yang dia mcm terkejut dengan confession  aku and dia rasa mcm menarik sbb dia tak tahu identity aku (since aku guna anonymous email). 

untuk reply yang kedua pula, dia ckp yang  dia boleh acknowledge perasaan aku dekat dia tapi untuk proceeed to haram relationship (couple/dating) so on, dia suruh aku recodsider semula, and focus dekat hubungan yang halal macm relationship between family and friends.

Tbh, aku terkejut bila baca reply yang pertama, sebab expectation aku dekat respon dia sangat2 lain compare dengan yang dia balas, tapi bila baca reply email yang kedua, I be like ' yeah ni mr whale yg aku kenal'. Sebenarnya aku tak ada apa2 expectation  pun masa aku hantar confession email tu,maybe sbb aku sedar yang aku tak layak untuk dia since he too nice for me.. (lol) papepon aku tak terpikir pon nak dating or couple dengan dia..like tak pernah terlintas langsung. so i'm ok with the rejection.

as for reply yang ketiga, dia tegur aku supaya improve my english sbb dia terseksa time baca email aku..tapi ayat yang dia gunakan tu agak tajam untuk aku yang tgh ada perasaan dekat dia. ayat yg dia  guna is ' it too painful to read your email '. meaning my english is too bad..ermmm aku kinda kecewa and sedih for this part. jadi aku jadikan teguran tajam dia as a reason untuk aku move on.

to be continue...


Comments

Popular Posts